Aangekomen in Zuid-Amerika - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bregje Schellekens - WaarBenJij.nu Aangekomen in Zuid-Amerika - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bregje Schellekens - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Zuid-Amerika

Door: bregjetom

Blijf op de hoogte en volg Bregje

21 Oktober 2010 | Bolivia, La Paz

Hallo iedereen!

Bij wijze van kleine test om te kijken of deze manier van jullie op de hoogte houden goed werkt.
We liggen op dit moment in ons bedje in La Paz. Helemaal murw... Nooit meer American airlines... Het begon nochtans goed. De eerte vlucht was niet vol, dus konden we meerdere stoelen nemen om ons te leggen. Wel een oud vliegtuig met de tv ergens in de gang. Dus film kijken ging niet echt. Maar na 9 redelijk vlotte uurtjes waren we in Chicago. Daar hebben we er twee uur over gedaan om onze bagage opnieuw door de douane te krijgen. Opnieuw vingerafdrukken, foto,... We waren dus nog net op tijd om onze vlucht naar Miami te halen. Dat belooft voor de terugvlucht, want dan hebben we een uur en een kwartier hiervoor :-(
Tweede vliegtuig was nog ouder, nog minder plaats voor de benen, dus gelukkig maar 3 uurtjes hierin. In Miami moesten we 5 uur wachten. Na deze doorgebracht te hebben op van die harde zeteltjes mochten we eindelijk richting onze eindbestemming: La Paz! Na eerst een half uur rond te taxieën stopt het vliegtuig... déjà vu van onze vlucht met AA uit Costa Rica! En jawel hoor,na een half uurtje horen we dat er problemen zijn en we terug naar de gate moeten. Uiteindelijk 2 uur vertraging. Natuurlijk was bij aankomst ons vervoer naar onze slaapplaats ook weg... Maar taxi's genoeg natuurlijk :-) Dus na een vermoeiende trip van bijna 30 uur onderweg zijn we eindelijk in La Paz.Omdat we hier nogal moe van zijn en we toch goed merken dat we op hoogte zijn (met de rugzak de trap op zorgt al voor duizelingen :-) ) liggen we dus nu te rusten in ons bedje. Meteen een mooie kans om ons mini laptopje te testen. En zoals jullie zien: dat gaat prima!
Zo, nu weten jullie dat we goed zijn aangekomen. Ben benieuwd of dit verslag goed bij jullie terecht komt.
Groetjes en tot de volgende keer,
Bregje en Tom

• 21 Oktober 2010 - 18:46

Wendy:

hela, ja ja deze manier werkt goed. ik beleef jullie trip van 30 uur helemaal mee. alé, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. ik zal het tegen Berre zeggen want hij heeft al 50 keer gevraagd of jullie nu nog altijd op het vliegtuig zitten en dat het toch wel echt ver is waar bregje naar toe gaat. groetjes van ons allemaal en geniet ervan

• 21 Oktober 2010 - 18:59

Chris:

t werkt kei goed!!
    fijn jullie te horen, slaap goed.
    vlucht buenos aires- el calafate = geboekt!!
    dikke x

• 21 Oktober 2010 - 19:09

Veerle:

Hey,
    Alléz, vele mensen zullen gerust zijn dat je al heelhuids daar bent geraakt. En ze zeggen goed begonnen is half gewonnen!!!
    Geniet ervan en ik kijk al uit naar het volgende verslag.

• 21 Oktober 2010 - 19:25

Elf:

Hey Hey,

leuk om nieuws van jullie te krijgen.
    bij deze weten jullie dat het goed lukt met de mini-laptop.

Grts uit het koude belgie

• 21 Oktober 2010 - 20:22

Lara Vermeulen:

Hoi,

Jullie kennen mij niet, maar ik ben ook van België en ben ondertussen al iets meer dan 3 maanden in La Paz met een uitwisselingsorganisatie.
    Ik zou zeggen, geniet van La Paz (voor zo lang jullie hier zijn), aanraders voor kleine tripjes zijn Valle de la Luna, en zeker in het centrum: San Fransisco, waar je prachtige winkeltjes hebt met Boliviaanse spulletjes!
    Laat jullie vooral niet afzetten door de taxichauffeurs want ze kunnen er wat van, een taxi is meestal tussen de 10 en 15 bolivianos, soms 18 als het al laat op de avond is, maar zeker niet meer!

Groetjes, Lara

• 22 Oktober 2010 - 06:56

Tamara:

Superleuk om zo snel al iets van jullie te horen. Op naar de avonturen zou ik zeggen... Wij kijken alvast vol spanning uit naar het volgende verslag ;-)

• 22 Oktober 2010 - 06:56

Nicole Michiels:

hallo daar,
    ja hoor, verslagje goed aangekomen!vond het plezant om al zo snel iets van je te horen!
    doe da goed ginder en geniet ervan..tot de volgende
    groetjes
    nicole

• 22 Oktober 2010 - 07:56

Karen:

Haha, al een eerste avontuur! Maar gelukkig toch goed aangekomen :) Enjoy en tot het volgende bericht!

• 22 Oktober 2010 - 10:42

Cindy:

Toch ne goeie aankoop, die laptop!! Nu kunnen we alle avonturen op de voet volgen..superleuk!! Rust goed uit, en ik kijk al uit naar het volgende berichtje X

• 22 Oktober 2010 - 10:55

Inge:

He Bregje en Tom,

Ja, je moet er wat voor over hebben om op je uiteindelijke bestemming te arriveren! Helaas kon ik zaterdag niet op jullie feestje erbij zijn (by the way, Berlijn was super!), maar gelukkig hebben we donderdags nog gezellig geborreld.
    Zoals je ziet werkt de website super eenvoudig en het is ook zeer gemakkelijk om foto's te uploaden, dus ik wacht met spanning af!
    Veel plezier daar en geniet er van!

• 22 Oktober 2010 - 19:29

Veerle B:

Hoi, fijn om al van jullie te horen. Al een heel avontuur om tot jullie bestemming te geraken. Dit is een ideale manier om jullie reis te volgen. Geniet ervan.
    Groetjes

• 24 Oktober 2010 - 13:02

Martine:

Joepie, alweer een inspiratiebron extra voor onze trip! :-) Dus houd die blog maar goed bij! ;-)
    Ook wij zijn trouwens van plan een mini-laptop mee te nemen.
    't Amusement daarachter!!