Titicacameer - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bregje Schellekens - WaarBenJij.nu Titicacameer - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bregje Schellekens - WaarBenJij.nu

Titicacameer

Door: bregjetom

Blijf op de hoogte en volg Bregje

26 Oktober 2010 | Bolivia, La Paz

Hallo hallo,

We zijn weer terug in La Paz (en hebben dus weer wi-fi :-) ). Vanuit La Paz zijn we naar Copacabana getrokken. Dit is een plaatsje aan het Titicacameer. Het hoogst bevaarbare meer in de wereld (3800 m). Het is een gigantisch meer dat zich uitstrekt tussen Bolivië en Peru. In Copacabana kan je een berg op vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over het meer. Hier zijn we romantisch :-) (samen met wel 30 andere toeristen) gaan genieten van de zonsondergang.De klim naar boven viel wel niet mee. Gewoon recht naar boven! En dat is niet niks als je last hebt van de hoogte. Na een paar meter stonden we al te duizelen. Het heeft ons dus vier dagen gekost om te wennen aan de hoogte. Maar nu zijn we topfit! Vanuit Copacabana hebben we de ferry naar Isla del Sol genomen. Een eilandje in het Titicacameer. Hier hebben we een dagtrip in de bergen gemaakt naar oude Inca-ruïnes. Voor mij was dit soms wel afzien, maar echt prachtige uitzichten! Na deze lange dag een snelle douche (je mag maar 6 minuten omdat er maar weinig water is op het eiland). En dan snel een hapje eten... Alhoewel snel... Elke menu had als voorgerecht soep. Je zou denken dat ze die dan klaar hebben. Maar nee, die gaan ze per tafel maken! Dus na een uurtje hadden we toch een bord soep. Betalen was ook niet gemakkelijk. Telkens als er een tafeltje wou betalen, moest er wisselgeld gehaald worden in een winkeltje een beetje verder. Maar voor 2,5 euro voor voorgerecht en hoofdgerecht mag je niet klagen hé.
Vandaag de ferry terug genomen en weer op de bus naar La Paz. Morgen gaan we de'Death Road' doen. Met een mountainbike 3000 m dalen tot Coroico. Deze weg wordt zo genoemd omdat hier vroeger zeer veel accidenten gebeurden. Nu is de weg afgesloten voor auto's en is het dus een toeristische attractie. Boven op de top op de fiets stappen en gewoon naar beneden racen!
Tot het volgende verslagje,
Bregje

  • 27 Oktober 2010 - 05:43

    Tamara:

    Hey na 4 dagen al gewend aan de hoogte dat valt goed mee niet? Echt al superleuke dingen gedaan op zo'n korte tijd my god ik zou ook wel in Bolivië willen zitten...

  • 27 Oktober 2010 - 05:44

    Tamara:

    PS wij willen foto's zien :-)

  • 27 Oktober 2010 - 07:06

    Dominic:

    Over enkele weken kan je niet alleen naar beneden racen, maar na zo'n hoogtestage ook naar boven vliegen ;-)

    PS. Werkt wel perfect, deze site. Schitterend medium.

    Enjoy La Paz !

  • 27 Oktober 2010 - 08:14

    Pascale:

    wow,klinkt allemaal fantastisch! geniet ervan!

  • 27 Oktober 2010 - 10:50

    Pvdp:

    Ja graag foto s maken want ik ben daar 15 jaar geleden ook geweest en ik heb er geen enkele foto van!
    Toch maar opletten met mtb want ge kunt daar stevig op uw gezicht gaan lijkt me.
    Seg Bregje hoe zit dat met dat spaans van u ? lukt het of verstaan ze u nie?

  • 27 Oktober 2010 - 12:21

    Inge:

    Race ze morgen!
    En inderdaad, waar blijven die foto's :-)?

  • 27 Oktober 2010 - 17:03

    Bert:

    al mooie dingen gezien, zoals ik kan lezen.
    laat het racen maar aan anderen over en hou jij het maar bij gewoon fietsen, lijkt me iets beter.
    kan je zelf niet voor koken. NOG VEEL PLEZIER

  • 27 Oktober 2010 - 17:03

    Bert:

    al mooie dingen gezien, zoals ik kan lezen.
    laat het racen maar aan anderen over en hou jij het maar bij gewoon fietsen, lijkt me iets beter.
    kan je zelf niet voor koken. NOG VEEL PLEZIER

  • 27 Oktober 2010 - 17:03

    Bert:

    al mooie dingen gezien, zoals ik kan lezen.
    laat het racen maar aan anderen over en hou jij het maar bij gewoon fietsen, lijkt me iets beter.
    kan je zelf niet voor koken. NOG VEEL PLEZIER

  • 27 Oktober 2010 - 17:58

    Maaike:

    Gelukkig dat jullie weer fit zijn! Die Inca-ruïnes lijken me wel interessant. Daar wil ik zeker foto's van zien! Ook nog bepaalde legendes gehoord?
    Dat van die death road kan je misschien beter niet vertellen als ons mama het kan lezen :-)

    Groetjes!

  • 27 Oktober 2010 - 17:59

    Maaike:

    Mama,

    Je hoeft je reactie maar 1 keer te plaatsen, haha

  • 27 Oktober 2010 - 18:51

    Veerle B:

    Hoi Bregje,

    Dat klinkt allemaal geweldig. Ben ook best wel benieuwd om foto's te zien.

    Groetjes

  • 27 Oktober 2010 - 19:22

    Caroline:

    Super! Die verslagjes, net of ik het je hoor vertellen!

  • 27 Oktober 2010 - 20:16

    Margo:

    Hoi Bregje,

    Leuk dat ik nog in je mailbestand sta. Kan ik jullie mooie reis ook volgen. Top! Veel plezier nog en ik zie alweer uit naar jullie volgend reisverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

03 April 2011

Coming home...

14 Maart 2011

Chili: the end...

15 Februari 2011

Chili

27 Januari 2011

Argentinië: laatste dagen

10 Januari 2011

Buenos Aires-Perito Moreno-Torres
Bregje

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 32725

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 26 November 2014

Madagascar

20 Oktober 2010 - 05 April 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: