Watervallen - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Bregje Schellekens - WaarBenJij.nu Watervallen - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Bregje Schellekens - WaarBenJij.nu

Watervallen

Door: bregje

Blijf op de hoogte en volg Bregje

23 December 2010 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Hallo hallo!

Nog even snel een verslagje voor jullie allemaal aan de kerstdiner zitten :-)
Voor veel van jullie zal morgen de vakantie wel beginnen!

Zoals gezegd zijn we dus naar de watervallen van Iguazú gegaan. We zijn 's middags toegekomen in het stadje na een busreis van 21 uur... Maar het was eigenlijk nog snel gegaan. Eerst wat film kijken, dan eten en dan slapen. Zo voorbij, die 21 uur :-)
Na zo'n nacht hoop je dan wel dat je snel op je kamer mag. Maar dat was dus niet het geval. We mochten pas om 14.00 u op de kamer. Het park met de watervallen is heel groot langs Argentijnse zijde. Dus dat gingen we niet meer halen die dag. Daarom zijn we 's middags naar de Braziliaanse kant vertrokken. Weer een stempeltje in ons paspoort :-)

De bus moet dus door de grenscontrole. Na deze controle hadden we al 9 mensen minder bij. Amerikanen hebben namelijk een visum nodig voor Brazilië en een Amerikaans gezin was daar niet van op de hoogte. De Braziliaanse douane was dus onverbiddelijk ook al zouden ze maar een paar uur op Braziliaans grondgebied blijven. Wij als Europeanen konden gelukkig zonder problemen het land binnen.
De Braziliaanse kant van de watervallen geeft een panoramisch zicht op het geheel van de verschillende watervallen. Langs Argentijnse kant, kan je dan weer veel dichterbij komen. Het was echt geweldig! Zoveel water als er daar naar beneden komt! De hoogste waterval is 72 m hoog en er gaat 1750 m³/sec water door heen.In Brazilië hebben ze een platform onder bij de 'garganta del diablo' (keel van de duivel) gemaakt. Kleddernat geworden. We waren echt onder de indruk.
De volgende dag zijn we dan naar de Argentijnse kant gegaan. Dit is een heel groot park waar je ook allerlei wandelingen kan doen. We zijn vroeg vertrokken, zodat we meteen bij het openen van het park daar waren en konden beginnen met een wandeling in de jungle in de hoop dat we nog wat dieren zouden zien voor er meer mensen kwamen. En dat is gelukt! Een familie van wel 40 coati's met heel veel kleintjes erbij. Met hun lange snuit zaten ze druk in de grond te wroeten op zoek naar lekkers. Verder hebben we nog aapjes gezien en hele grote mieren. De tocht eindigde bij een kleine waterval. Tja, daar zijn we nu niet meer zo snel van onder de indruk :-)
Verder had het park nog een inferior en superior circuit. Met het inferior stond je onder bij de watervallen. Hier zijn we ook met een bootje naar de waterval toe gegaan! Dat was echt spectaculair. Je hebt het gevoel dat je er echt onder staat. Dat is natuurlijk niet, want dan zou ik nu dit verslagje niet aan het typen zijn... Maar je krijgt zoveel water in je gezicht, zelfs vanop die afstand, dat je je ogen niet kan open houden. Het duurde maar 15 min. Maar was zijn geld meer dan waard!
Bij het superior circuit kon je langs boven over de watervallen lopen. Tot slot was er nog een treintje dat naar de 'garganta del diablo' ging. Hier werden we echt even stil... Zoveel water... Deze uitstap was echt al de mooiste van heel Argentinië! Ik zal wat foto's toevoegen en als het lukt een video. Maar het is moeilijk te vatten op beeld.

Op dit moment zitten we in Uruguay. We hadden nog wat tijd over voor we in Buenos Aires moeten zijn. Omdat we het bussen toch wel een beetje gehad hebben, hebben we een vlucht genomen naar Montevideo, de hoofdstad. Tussen Buenos Aires en Montevideo ligt een grote rivier. Hier heb ik eens een dagje op het strand gelegen terwijl Tom de stad is gaan verkennen. Het is hier zo warm, ik kon het echt niet opbrengen om in die hitte door de stad te crossen :-)
Vandaag zijn we dan in Colonia, een klein stadje op 2,5 uur van Montevideo. Hier staan nog veel oude gebouwen vanuit de tijd dat de Portugezen het hier voor het zeggen hadden. Ook hier is het weer 34°. Ik begin stiekem jaloers te worden op jullie sneeuw! Morgen nemen we dan de ferry naar Buenos Aires.
Met kerstmis zou het daar mooi versierd moeten zijn, dus ik ben benieuwd.
Alvast zalig kerstfeest voor iedereen! Laat de kerstdiners maar smaken!

Groetjes,
Bregje

• 24 December 2010 - 08:57

Chris:

Can't wait to join u guys :)

• 24 December 2010 - 09:35

Mama Tom:

30 jaar jonger en ik kwam ook eens kijken! De foto's zijn schitterend.
    We wensen jullie een fijne, originele kerst in verre oorden.

• 24 December 2010 - 10:20

Veerle :

amaai, das echt prachtig....jullie zien er goed uit! En Bregje mager!!
    xx

• 24 December 2010 - 12:20

Mama:

wat een prachtige watervallen. wist niet dat deze zo mooi konden zijn. video werkt ook.

• 24 December 2010 - 13:52

Inge:

Wat een geweldige foto's! Een mooi avontuur... Fijne feestdagen!

• 26 December 2010 - 07:41

Tanja En Werner:

dag Bregje en Tom
    Met heel veel plezier lezen wij telkens jullie reisverslagen ! geweldig moet het allemaal zijn wat jullie meemaken ! Jullie foto's doen me echt watertanden! Maar ja, met werner zijn vliegangst zal ik nooit zover geraken hé. Hopelijk hebben jullie onder jullie tweetjes een mooie Kerst gehad! Ja, en hier is er intussen weer een cm of 3 sneeuw bij gevallen, zo'n 30 cm al intussen !! vreselijk !! Geniet verder nog van jullie avontuur en als jullie terug zijn, altijd welkom om eens een avondje te komen vertellen !!
    groetjes van werner en tanja

• 27 December 2010 - 10:13

The Weddingplanner:

Zo te zien kan Tom schrik beginnen te krijgen want Bregje ziet heel wat dunner uit. En ja belofte maakt schuld hé jongen!!!! Ik zal al eens rond horen voor een geschikte zaal.
    Dat wordt een heel happy new year te huize Schellekens.....

• 27 December 2010 - 13:47

Robby Spreuwers:

Kerstdagen zijn voorbij... indigestie inbegrepen! Dat zullen jullie daar hopelijk ook nog wel 'ns meemaken...
    Veel plezier nog, merci voor het reisverslag en de groeten aan Tom.

• 27 December 2010 - 19:07

Gerry Uit Maasbracht:

Lees jullie verhalen met veel plezier. Ook geweldige foto's. Wens jullie alvast een super 2011, maar dat zal vast en zeker lukken met zulke reiservaringen.

• 27 December 2010 - 19:10

Martine:

Indrukwekkend!! Ik tel NU al af om daar ook te staan!! :-)

• 28 December 2010 - 17:56

Christa:

Hoi Bregje en Tom

Geweldig wat een indrukken, jullie krijen genoeg te verwerken. Geniet van deze bijzondere vakantie. En alvast een goede jaarwisseling en het allebeste voor 2011.

• 28 December 2010 - 18:54

Gemmy:

ha Bregje en Tom wat adembenemend mooi echt super al die verslagen en die foto's kunnen we je toch een beetje in de gaten houden. Ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling groeten uit de Veldhovense Apotheek xxx Gemmy

• 29 December 2010 - 08:33

Wouter:

Jullie zijn jaloers op onze sneeuw, maar wij zijn nog veel jaloerser op jullie watervallen. Moet schitterend zijn geweest.

Alvast mooie feestdagen gewenst, dat kan bijna niet anders daar, en een gelukkig nieuwjaar!

• 06 Januari 2011 - 08:31

Karen:

Wauw, zo prachtig!!!!! Ik wens jullie het allerbeste voor 2011! In de eerste plaats een goede gezonheid, en voor de rest nog meer van die onvergetelijk mooie reiservaringen en fijne ontmoetingen. Een dikke knuffel aan de twee Thyskes daar! :) Benieuwd om te horen hoe de vijfdaagse trekking is geweest...